Secunia CSI7
Advisories
Research
Forums
Create Profile
Our Commitment
PSI
PSI API
CSI
OSI
xSI
Vulnerabilities
Programs
Open Discussions
My Threads
Create Thread
Statistics
About

Forum Thread: PSI 3.0 hangs "Scan to search for outdated programs ... preparati...

You are currently viewing a forum thread in the Secunia Community Forum. Please note that opinions expressed here are not of Secunia but solely reflect those of the user who wrote it.

This thread was submitted in the following forum:
PSI

This thread has been marked as locked.
Koulaf PSI 3.0 hangs "Scan to search for outdated programs ... preparation scan"
Member 18th May, 2013 12:24
Ranking: 0
User Since: 18th May, 2013
System Score: N/A
Bonjour,
J'ai installé PSI 3.0. Quand je le démarre un premier message m'indique
"Veuillez lancer un scan. Il est possible que certains de vos logiciels ne soient plus à jour"

Si je clique sur le bouton "Scanner maintenant" un second message apparait :
"Scan à la recherche de programmes obsolètes...Préparation du scan"
Et PSI reste bloqué
L'icone de PSI dans la systary est gris et un message m'indique au bout d'une minute "vérifier que votre connexion internet fonctionne correctement"
Elle fonctionne corectement pusique je navigue bien et mon FireWall par exemple m'indique q'une mise à jour est disponible

J'ai essayé en désactivant mon firewall mais même problème
J'utilise Win7 64 bits

Avez vous un idée ?

Hello,
I installed PSI 3.0. When I start a first message tells me
"Please run a scan. It is possible that some of your programs are up to date"

If I click on the "Scan Now" a second message appears:
"Scan to search for outdated programs ... preparation scan"
PSI stuck
The PSI icon in the systray is gray and a message tells me after a minute "check your internet connection is working properly"
It works correctly as I browse the Internet well and my firewall for example tells me that an update is available

I tried disabling my firewall but same problem
I use Win7 64 bit

Do you have an idea?

Maurice Joyce RE: PSI 3.0 hangs "Scan to search for outdated programs ... preparation scan"
Handling Contributor 18th May, 2013 17:00
Score: 11743
User Since: 4th Jan 2009
Have you checked the FAQ particularly here?

http://secunia.com/vulnerability_scanning/personal...

and here:

http://secunia.com/vulnerability_scanning/personal...

--
Maurice

Windows 7 SP1 64 Bit OS
HP Intel Pentium i7
IE 11 for Windows 7 SP1
16GB RAM
Was this reply relevant?
+1
-0
mogs RE: PSI 3.0 hangs "Scan to search for outdated programs ... preparation scan"
Expert Contributor 18th May, 2013 17:05
Score: 2265
User Since: 22nd Apr 2009
System Score: 100%
@Koulaf

Bonjour.
Avez-vous vérifié thro la section suivante dans la FAQ à fond? : -

Pour fonctionner correctement, le Secunia PSI doit être capable de se connecter aux serveurs de Secunia. Si vous rencontrez des problèmes où le Secunia PSI ne peut pas terminer la numérisation ou si l'interface ne se charge pas et vous montrer les programmes détectés, alors s'il vous plaît faire ce qui suit.

Ouvrez le panneau de commande.
Ouvrez Options Internet> onglet Sécurité. En Windows7/Vista vous devrez peut-être cliquez sur Réseau et Internet pour accéder aux Options Internet.
Sélectionnez la zone Internet et cliquez sur Personnaliser le niveau.
Dans Paramètres de sécurité, allez à l'option> Active Scripting Scripting.
Assurez-vous que Active Scripting est activé (et non handicapés ou demandé).
Cliquez sur OK, puis sur Oui.
Retour dans l'onglet Sécurité, sélectionnez la zone Sites de confiance, puis cliquez sur Sites.
Tapez la commande suivante et cliquez sur Ajouter pour l'ajouter à la liste des sites de confiance: https:// * secunia.com..
Cliquez sur Fermer puis sur OK.
Exécutez de nouveau le Secunia PSI pour afficher les résultats de l'analyse.
Veuillez noter que certaines suites de sécurité Internet (Kaspersky Internet Security est actuellement un exemple) ont leurs propres paramètres pour les sites de confiance. Dans le cas où vous utilisez un tel programme, vous devez autoriser "https:// *. Secunia.com" comme site de confiance dans ce programme ainsi que dans Internet Explorer. Si vous éprouvez des difficultés à faire cela, s'il vous plaît contactez le fournisseur du programme.

Si vous rencontrez toujours des problèmes avec le Secunia PSI, les services sur lesquels le Secunia PSI dépend peut-être été désactivé. Pour vérifier qu'ils sont en cours d'exécution, tapez "Outils d'administration" dans la barre de recherche du menu Démarrer ou outils administratifs ouverts à partir du Panneau de configuration.

Maintenant cliquez sur l'outil Services, et de vérifier que les deux "Update Agent Secunia" et "Secunia PSI Agent" sont inscrites et ont leur "Type de démarrage" est réglé sur "automatique". [/ I]

Hello.
Have you checked thro' the following section in the FAQ thoroughly ? :-

[i]To function correctly the Secunia PSI needs to be able to connect to Secunia's servers. If you experience any issues where the Secunia PSI cannot complete scanning or where the interface will not load and show you the detected programs, then please do the following.

Open the control panel.
Open Internet Options > Security tab. In Windows7/Vista you may need to click Network and Internet to access the Internet Options.
Select the Internet zone and click Custom Level.
In Security Settings, go to the Scripting > Active Scripting option.
Make sure that Active Scripting is enabled (rather than Disabled or Prompted).
Click OK then Yes.
Back in the Security tab, select the Trusted Sites zone and click Sites.
Type in the following and click Add to add it to the Trusted Sites list: https://*.secunia.com.
Click Close then OK.
Run the Secunia PSI again to view the scan results.
Please note that some Internet Security Suites (Kaspersky Internet Security is currently an example) have their own settings for trusted sites. In case you are using such a program, you need to allow “https://*.secunia.com” as a trusted site in this program as well as in Internet Explorer. If you experience any difficulty doing this, please contact the vendor of the program.

If you are still having problems with the Secunia PSI, the services on which the Secunia PSI depends may have been disabled. To verify that they are running, type “Administrative tools” in the start menu search bar or open Administrative tools from the Control Panel.

Now click the Services tool, and verify that both the “Secunia Update Agent” and “Secunia PSI Agent” are listed and have their “Startup type” set to “Automatic”.

Hope it helps........regards........mogs

--
Was this reply relevant?
+1
-0
Koulaf RE: PSI 3.0 hangs "Scan to search for outdated programs ... preparation scan"
Member 20th May, 2013 19:13
Score: 0
User Since: 18th May 2013
Bonjour

Je vous remercie pour votre aide mais mon problème avait une autre origine.
Le blocage venait tout simplement de mon firewall (Comodo FW) sur lequel j'avais mis une règle manuelle qui bloquait le fonctionnement de PSI.

Je ne comprends pas car j'étais certain d'avoir fait un test en désactivant Comodo FW et cela n'avait pas fonctionné. Je ne comprends pas pourquoi !

J'ai supprimé cette règle et cela fonctionne parfaitement

Merci encore de votre aide
Koulaf

-------------------------------------------------- ------------------------------------------
Hello

Thank you for your help but my problem had another origin.
The blockage was just my firewall (Comodo FW) on which I put a manual rule that blocked the operation of PSI.

I do not understand because I was sure I did a test by disabling Comodo FW and it did not work. I do not understand why!

I removed this rule and it works perfectly

Thank you again for your help
Koulaf
Was this reply relevant?
+0
-0

This thread has been marked as locked.

Products Solutions Customers Partner Resources Company

Corporate
Vulnerability Intelligence Manager (VIM)
Corporate Software Inspector (CSI)
Consumer
Personal Software Inspector (PSI)
Online Software Inspector (OSI)
 Industry
Compliance
Technology
Integration
 Customers
Testimonials
 VARS
MSSP
Technology Partners
References
 Reports
Webinars
Events
 About us
Careers
Memberships
Newsroom

© 2002-2014 Secunia ApS - Rued Langgaards Vej 8, 4th floor, DK-2300 Copenhagen, Denmark - +45 7020 5144
Terms & Conditions and Copyright - Privacy - Report Vulnerability